G-H18DRF41HL

support for parents - roles and responsibilities

Teacher and educator

According to the school intervention protocol for students with type 1 diabetes,

He or she works with the school principal, nurse and parents to:

  • Collaborer avec la direction de l’école, l’infirmière et les parents afin :
    • D’encourager l’enfant à exprimer ce qu’il ressent en cas de malaise
    • De reconnaître les signes et symptômes de l’hypoglycémie et de l’hyperglycémie, tel que déterminé au Guide d’intervention
    • De reconnaître les situations qui nécessitent de joindre le parent et de communiquer avec lui
  • Connaître et appliquer les consignes et les directives du Guide d’intervention
  • S’assurer que l’élève qui éprouve un malaise est accompagné s’il doit se déplacer
  • Informer les parents de la tenue d’activités hors de l’école
  • Disposer en tout temps d’une trousse complète en cas d’hypoglycémie
  • S’assurer que l’enfant dispose de sa trousse d’hypoglycémie au moment du départ de l’école
  • Encourage the child to express how he or she feels when he or she is uncomfortable.
  • Recognize the signs and symptoms of hypoglycemia and hyperglycemia, as determined in the Intervention Guide.
  • Recognize situations that require contacting and communicating with the parent.
  • Know and apply the instructions and guidelines of the Intervention Guide.
  • Ensure that the student who is experiencing discomfort is accompanied if he or she has to travel.
  • Inform parents about out-of-school activities.
  • Have a complete kit on hand at all times in case of hypoglycemia.
  • Make sure the child has his or her hypoglycemia kit with him or her when leaving school.

For a complete list of roles and responsibilities, see the School-Based Intervention Protocol for Students with Type 1 Diabetes.

Rôle de l’enseignant et l’éducatrice en service de garde